Stichting ICF

Algemeen Nut Beogende Instelling

Stichting ICF is een ‘Algemeen Nut Beogende Instelling’ (ANBI). Een instelling kan alleen een ANBI zijn, als ze zich nagenoeg geheel inzet voor het algemeen belang.

Om aangewezen te worden als ANBI moet een instelling aan een aantal voorwaarden voldoen, zoals op de website van de Nederlandse belastingdienst staat beschreven.

Publieke gegevens

• Statutaire naam: Stichting Ida Charity Foundation (ook genoemd Stichting ICF)

• Rechtsvorm: Stichting

• Datum van oprichting: 30 september 1992

• Statutaire zetel: gemeente Amsterdam

• Bezoekadres: Slochterweg 35, 1027 AA, Amsterdam

• KvK-nummer: 41211953

• SBI-code: 94993 - Steunfondsen (niet op het gebied van welzijnszorg)

• Doelstelling: Het ondersteunen van instellingen en organisaties die zich bezig houden met de levering van producten ter bevordering van de gezondheidszorg.

• RSIN: 816779417

• IBAN: NL93RABO0166412163 (Name “St. IDA Charity found.”, BIC RABONL2U).

U kunt onze statuten vinden via deze link.

Uittreksel KvK

U kunt een recent uittreksel uit de Kamer van Koophandel vinden via deze link.

Bestuur van de stichting

Het bestuur van de stichting is als volgt samengesteld:

• Voorzitter: Dr. H.J. Norbeck

• Secretaris: Mr. M.W. Guensberg

Conform statuten zijn alle bestuurders van de stichting gezamenlijk bevoegd met andere bestuurders.

Beleidsplan en beloningsbeleid

U kunt ons beleidsplan vinden via deze link. U kunt hier ook terugvinden hoe de stichting inkomsten verwerft en het vermogen beheert en besteedt.

De bestuursleden van de stichting ontvangen vergoeding van kosten en een vacatievergoeding van ongeveer € 6.000,- per jaar.

De stichting ontplooit de volgende activiteiten:

• Conform gebruikelijke vereisten wordt er jaarlijks een jaarrekening opgesteld door een registeraccountant. Deze wordt goedgekeurd door het bestuur van de stichting.

• Ook stelt het bestuur van de stichting jaarlijks een beleidsplan op (zie bovenstaand).

• Er is regelmatig contact met de gesponsorde instellingen. Inkomende verzoeken tot sponsoring worden door het bestuur van de stichting zorgvuldig beoordeeld.

• De stichting heeft geen ‘activiteitenkalender’. Dat past ook niet in de werkwijze en doelstelling van de stichting.

Financiële verantwoording

Binnen 6 maanden na afloop van ieder boekjaar publiceert de stichting een financiële verantwoording bestaande uit:

• de balans

• de staat van baten en lasten

• een toelichting

De beschikbare financiële verantwoordingen kunt u hieronder vinden: